مقالات

نمایشگر رتینا چیست و چه تفاوتی با سایر نمایشگرها دارد

مقاله 2

در سالیان اخیر نمایشگرها به جزئی جدانشدنی از محصولات دیجیتال تبدیل شده‌اند و آن‌ها را تقریباً در اکثر وسایل الکترونیکی که با آن‌ها سروکار داریم، از ساعت‌های هوشمند کوچک گرفته تا تلویزیون‌ها و مانیتورهای بزرگ مشاهده می‌کنیم. نمایشگر تنها درگاه بصری کاربر به دنیای دیجیتال محسوب می‌شود و یک نمایشگر باکیفیت می‌تواند تجربه‌ی کاربری را بهبود بدهد و افراد را در محتوای خود غوطه‌ور کند. این امر شرکت‌ها را بر آن داشته است که به‌طور مداوم کیفیت پنل‌ها و نمایشگرهایشان را افزایش بدهند.
اپل یکی از این شرکت‌ها محسوب می‌شود که به دلیل استفاده از نمایشگر بسیار باکیفیت در محصولاتش شهرت دارد. این شرکت تقریباً از سال ۲۰۱۰ و رونمایی از آیفون ۴، در تمامی محصولاتش از نمایشگر رتینا استفاده می‌کند؛ اما رتینا چیست، چرا اپل از این نام استفاده می‌کند و چه تفاوتی با سایر نمایشگرها بازار دارد؟ این‌ها سؤالاتی هستند که شاید ذهنتان را مشغول کرده باشد و ما در این مقاله سعی داریم تمامی آن‌ها را پاسخ بدهیم و بررسی کنیم.
اولین و مهم‌ترین معیار تراکم پیکسل است که طبیعتاً هرچه بیشتر باشد، وضوح نمایشگر افزایش خواهد یافت. هنگامی که استیو جابز آیفون ۴ را به همراه اولین صفحه‌نمایش رتینا در سال ۲۰۱۰ رونمایی کرد، گوشی مذکور را دارای نمایشگری با پیکسل‌هایی بسیار متراکم (۳۲۶ پیکسل بر اینچ) توصیف کرد و مدعی بود این تراکم برای چشم انسان قابل دیدن نیست. در فاصله ۱۲ اینچی، کاربر پیکسل‌های جداگانه را نمی‌بیند و فقط تصویر ایجادشده توسط پیکسل‌ها را مشاهده می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *