سیستم کنترل پنل شبکه صدرا
کنترل پانل شبکه صدرا یک محصول کاملاً بومی و تولید شده توسط تیم شرکت کیان پرداز ریتون میباشد. این محصول بر اساس سالها تجربه ی مدیریت شبکه های سازمانی و شناخت کمبودها در این حوزه تولید شده است. به دلیل تفاوت های عمده در نیاز سازمانها، این محصول برای هر سازمان کاملاً شخصی سازی شده و در هر سازمان نسخه مخصوص پیاده سازی میشود. از عمده امکانات این محصول میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
مستند سازی
یکی از نقاط ضعفی که در اکثر سازمانها مشاهده شده است، نبود و یا کمبود یک سیستم برای ثبت مستندات میباشد. این محصول با قابلیت ایجاد جداول اطلاعات به صورت آنلاین میتواند هر گونه داده ای را ثبت نماید. به راحتی با برقراری ارتباط بین جداول میتوان جداول والد/فرزندی ایجاد نمود. با این قابلیت تمامی اطلاعات به یکدیگر مرتبط میشوند و یک ساختار کلی اطلاعات ایجاد میشود. مواردی که به طور معمول مورد نیاز سازمانها خواهد بود به شرح زیر میباشند:
- ثبت اطلاعات سرور ها، سرویس هایی که روی هر سرور ایجاد شدهاند، مالکیت سرویس ها و نیازمندیهای هر سرویس
- ثبت کلمه های عبور مرتبط با هر مورد به صورت کاملاً امن
- ثبت سرویسهای اجاره شده مانند فضای میزبانی، دامنه، گواهی SSL و .. با قابلیت هشدار تاریخ انقضاء
- ثبت توپو لوژی شبکه و ارتباط اجزاء
- ثبت اطلاعات تماس پیمان کاران و سرویسهای تحت نظر پیمانکار
- ثبت چک لیستهای دوره ای
مدیریت اکتیو دایرکتوری
سرویس اکتیو دایرکتوری یکی از سرویسهایی است که در تمامی سازمانها یافت میشود. این محصول با ارائه خدمات زیر راه حلی مناسب برای مدیریت این سرویس ایجاد کرده است:
- ایجاد و مدیریت کاربران با به کار گیری از فیلدهایی که در کنسول اکتیو دایرکتوری به راحتی قابل دسترس نیستند. مانند تصویر، نام فارسی، شماره موبایل، کد ملی و …
- امکان ایجاد تصادفی کلمه عبور و ارسال مستقیم به کاربر توسط پیامک. با این روش از علاوه بر جلوگیری از ایجاد کلمه عبور یکسان توسط تیم پشتیبانی، از کلمه عبور به غیر از خود کاربر شخص دیگری مطلع نخواهد شد که ضریب ایمانی بسیار بالایی در سازمانها ایجاد مینماید.
- ایجاد امکان بازیابی کلمه عبور توسط خود کاربر با تایید پیامکی
- گزارش گیری آسان از اطلاعات اکتیو دایرکتوری و مدیریت گروهی اطلاعات کاربران
- حذف نیاز دسترسی مستقیم به کنسول اکتیو دایرکتوری و ثبت کلیه تغییرات ایجاد شده توسط تیم پشتیبانی
ایجاد دسترسی امن به سرویسهای داخلی
در اکثر سازمانها سامانه ها زیادی وجود دارند که به دلایل امنیتی امکان انتشار روی اینترنت را ندارند. این محصول با احراز هویت دو عاملی اتصال کاربران اینترنتی را به این گونه سامانه ها برقرار میکند. مزیت این محصول عدم نیاز به ابزار خاص ارتباطی و یا تنظیمات پیچیده برای اتصال میباشد.
ایجاد دسترسی امن برای اتصال ریموت به کاربران
در سالهای اخیر به واسطه تغییر نوع فعالیتها و به ویژه همه گیری کرونا، نیاز به دور کاری در سازمانها افزایش پیدا کرد. این محصول بدون نیاز به هیچ ابزار کمکی در سمت کاربر، میتواند دسترسی امن دورکاری برای کاربران را ایجاد نماید. این دسترسی تنها پس از احراز هویت دو عاملی کاربر و برای مدت زمان نامحدود ایجاد میشود.
سرویس واسط پیامک
در اکثر سازمانها، زمانیکه سرویس پنل پیامکی دریافت میشود، سامانه های مختلفی میبایست به این سرویس متصل شوند. چالش ایجاد شده در اینجا کنترل پیامکها و ثبت مبدا پیامکهای ارسالی میباشد. این محصول با ایجاد وب سرویس واسط کنترل ارسال پیامکها را به عهده میگیرد. چندین مدل درگاه به صورت http ، WCF و API نیاز تمامی سامانه های داخلی را برآورده میسازد. همچنین با داشتن پنل ارسال پیامک ، کاربران مختلف با حجم کنترل شده می توانند اقدام به ارسال انبوه و یا بر اساس الگوی پیامک نمایند.
سرویس واسط شاهکار و ثبت احوال
این محصول با واسط شدن بین سیستمهای داخلی و سرویسهای بیرونی از جمله شاهکار و ثبت احوال، علاوه بر کنترل دسترسی به این سرویسها، کلیه تراکنشهای انجام شده را ثبت مینماید.
سرویس واسط پایانه های پرداخت آنلاین
این محصول با ایجاد یک سامانه پرداخت داخلی و ایجاد درگاه واسط برای سامانه های مختلف، علاوه بر حذف دسترسی مستقیم به ترمینال پرداخت، کلیه تراکنش های انجام شده را ثبت نموده و امکان گزارش گیری از آنها را فراهم مینماید.
دسترسی مهمان به شبکه بیسیم
در سازمانهایی که تعداد زیادی مهمان روزانه وارد محیط میشوند، دسترسی امن و کنترل شده به مهمانها به اینترنت به یک چالش تبدیل شده است. این محصول با امکانات زیر میتواند دسترسی کنترل شده و امن برای مهمانهای مجموعه ایجاد نماید:
- پورتال تحت وب بدون نیاز به ابزار یا تنظیمات خاص
- احراز هویت دو عاملی با پیامک
- اعتبار سنجی کد ملّی آفلاین و آنلاین
- منع دسترسی کاربران شبکه داخلی به شبکه مهمان
اتوماسیون شبکه
در اکثر شبکه ها انجام روتین بعضی فعالیتها بار زیادی بر روی تیم پشتیبانی شبکه ایجاد میکند. این محصول با امکان دسترسی به انواع مختلف تجهیزات میتواند دستورات روتین و منظمی را بر روی تجهیزات شبکه اعمال کند. به عنوان مثال با تغییر نیازمندیهای پورت یک سرور در بخش مستندات شبکه میتواند تنظیمات مورد نیاز را بر روی فایروال اعمال نماید یا اینکه برای مدت زمان محدودی دسترسی یک سیستم به اینترنت را باز کند و در موعد مقرر به صورت خودکار دسترسی را حذف نماید.
علاوه بر موارد فوق سرویسهای جانبی دیگری در این محصول گنجانده شدهاند که با وجود کوچک بودن، مزایای بزرگی برای سازمانها ایجاد میکنند. این موارد برای هر سازمان شخصی سازی میشوند و حتی میتوان بنا بر نیاز سازمان مواردی اضافه نمود. در زیر بعضی از این موارد ذکر شده اند:
- ارسال خودکار پیامک تبریک تولد پرسنل
- غیرفعال کردن کاربر در اکتیو دایرکتوری پس از ثبت خروج روی دستگاه ساعت زنی و فعال سازی مجدد در زمان ورود
- نمایش میزان حجم مصرف شده اینترنت کاربر و یا تعداد ایمیل و نامه خوانده نشده در داشبورد
- اتصال به سیستم مانیتورینگ و نمایش خطاها در داشبورد
فرم درخواست دمو سیستم کنترل پنل شبکه صدرا
جهت درخواست دموی سیستم کنترل پنل شبکه صدرا، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید
فرم شبکه صدرا
فیلد های "*" اجباری هستند