تعرفه سئو سایت چقدر است؟
سئو دانشی به روز و همواره در حال تغییر است. در این حوزه، کارفرمایان و پیمانکاران با سوالات بسیاری روبرو هستند که پاسخ به آنها پیچیدگیهای خاص خود را دارد. ولی در میان همه این ابهامات و سوالات پاسخ دادن به این سوال از همه سخت تر است؛ “تعرفه سئو سایت چقدر است؟
به واسطه سالها مشاوره و اجرا در زمینه سئو سایت های متنوع، بارها با این سوال روبرو شدهایم و البته هنوز هم قادر به ارائه یک پاسخ جامع و مشخص برای قیمت گذاری خدمات سئو نشدهایم
در این مقاله قصد داریم سایت های ایرانی با کلمات کلیدی سرچ فارسی را بررسی کنیم.
1- براساس جایگاه کلمات کلیدی
هدف گذاری بر روی عباراتی خاص و پرجستجو را میتوان یکی از رایج ترین روشها برای تعیین قیمت پروژه سئو دانست. در این مدل لیستی کوتاه از کلمات کلیدی توسط کارفرما ارائه شده و ملاک موفقیت پروژه را بهبود رتبه در آنها و رسیدن به جایگاهی مشخص در نظر میگیرند.
این روش قیمت گذاری معمولا ریسک و استرس زیادی را به متخصص سئو تحمیل میکند چرا که در صورت نرسیدن به هدفِ از پیش تعیین شده عملا درآمدی برای او حاصل نمیشود.
2- براساس آمار ورودی از گوگل
در این روش به جای تمرکز بر تعداد محدودی از کلمات، هدفی مهمتر که جذب مخاطب از گوگل و تبدیل آن به مشتری است را دنبال میکنیم. این کار با استناد به آمار ارائه شده توسط ابزار Google Search Console و بررسی تغییرات آن انجام میشود.
3- برآورد هزینه برای خدمات ارائه شده
در این روش ابتدا وضعیت سایت و رقبای اصلی به صورت دقیق بررسی شده و فعالیتهای مورد نیاز برای بهبود وضعیت سئو در قالب یک پروپوزال ارائه میشود.